Trīs pakāpju lekcija

Trīs pakāpju lekcija ir veids, kā mēs varam bērnu iepazīstināt praktiski ar jebkuru jaunu lietu. Bērnam šada iepazīstināšanas metode dod sajūtu, ka viņš zin! Tas ir ļoti svarīgi, lai bērns arī turpmāk vēlētos apgūt jaunas lietas un justos par sevi pārliecināts.

Pirmā pakāpe:

Mēs iepazīstinām, nosaucam jēdzienu, vārdu. Aicinām arī bērnu atkārtot nosaukumu. Ja tas ir kaut kas taustāms, tad aicinām pieskarties, pataustīt, varbūt paostīt, paklausīties u.t.t..

Šis koks ir bērzs.
Tas ir kubs.

Otrā pakāpe:

Uzdodam jautājumu, bet pašā jautājumā vēl tiek iekļauts arī nosaukums. Ja tas ir kaut kas neliels, tad var lūgt šo lietu paņemt, ielikt plauktā, nolikt uz galda. Ļoti svarīgi šajā pakāpē uzkavēties pietiekami ilgu laiku.

Vai Tu atceries, kurš no šiem kokiem ir bērzs? Vai Tu man vari parādīt bērzu? 
Kurš no šiem klucīšiem ir kubs? Vai Tu vari kubu nolikt uz galda?

Trešā pakāpe:

Šajā pakāpē bērnam pašam jāļauj pateikt nosaukums.

Vai Tu atceries, kā sauc šo koku?
Vai Tu zini, kas tas ir?

Ja bērns neatceras, tad iedrošinām iesaistīt vairāk maņas. Iespējams bērns neatcerās, kā izskatījās, bet atcerēsies sajūtas, kas radās pieskaroties šai lietai.

Nāc pieskaries! Kurš no šiem kokiem varētu būt bērzs?
Patausti, vai šis varētu būt kubs?

! Nekad nedariet tā, ka vienreiz, garāmejot, pasakat: Tas ir bērzs, un nākamajā pastaigas reizē uzbrūkat: Kas tas ir? Kas tas ir? Tu neatceries? Es taču Tev esmu teikusi. Tu neko neatceries.