Kā runāt, lai bērns mūs sadzirdētu?

                                                        10 

Kā runāt, lai bērns mūs sadzirdētu?
Kas ir pirmais, kas nāk prātā, ja dzirdi: “Nelēkā pa gultu!”? Protams, acu priekšā redzam bērnu, kas lēkā pa gultu.
Visbiežāk, mūsu prāts dzird vārdu BEZ “ne-” un ieliek smadzenēs tieši pretēju bildi vēlamajai. Tāpēc, ja vēlamies, lai bērns pārstāj kaut...

Lasīt tālāk


Absorbējošais prāts un valoda

                                                      8

Ko nozīmē absorbējošais prāts? Un kāda tam nozīme valodas attīstībā?
Absorbējošais prāts ir unikāla bērna spēja, kas saglabājas līdz 6 gadu vecumam. Spēja, ar kuras palīdzību bērns mācās it visu, vienkārši esot savā vidē, viņš uzsūc kā sūklītis visu, kas ir un kā notiek viņa apkārtnē. Šis ir dabas...

Lasīt tālāk


Koncentrēšanās

                                                         7   

Mēs visi gribam, lai mūsu bērni iemācās koncentrēties un noturēt uzmanību
...bet bieži vien gadās, ka paši vecāki ir tie, kas traucē bērnam izveidot šīs spējas. Apskatīsim, kas palīdz un kas traucē.
Ir tāda lieta, kā tīšā un netīšā uzmanība (ir arī pēctīšā, bet par to citreiz). Ja...

Lasīt tālāk


Montessori pedagoģijas principi der pilnīgi katram bērnam

                                                2

Montessori pedagoģija der pilnīgi katram bērnam, jo mēs nemācām bērnam kaut ko, ko paši iedomājamies, bet VĒROJAM BĒRNU.

  Skatāmies, kas ir tas, kas bērnam jāapgūst (vienlaga - podiņmācība, apģērbšanās, rakstīšana vai skolas somas sakrāmēšana). Pēc tam analizējam un domājam, kāds ir labākais veids, kā bērns to var...

Lasīt tālāk


Kā runāt par bērnu mākslas darbiem?

                                                3

Mazu bērnu neuztrauc rezultāts un kas tieši ir uzzīmēts, tāpēc palīdziet bērnam baudīt procesu, nevis runājiet par rezultātu. Viņi bauda, eksperimentē, jauc krāsas. Dažkārt bērni mēdz uzzīmēt kaut ko, kas pieaugušajiem šķiet ierāmēšanas vērts, taču nepaiet ne mirklis, un bērns visu ir aizķēpājis ciet tā, ka no mākslas...

Lasīt tālāk


Ģērbšanās

                                                      4  

Neskaties šķībi uz mammu, saģērbos pati!
Ir vairākas jomas, kurās vecāki no bērniem negaida neko un tad pēkšņi vēlas, lai bērns to jau prot un dara. Ģērbšanās ir viena no tām. Tikko bērnu ģērbām paši un tad pēķšņi vēlamies, lai divgadnieks vai trīsgadnieks ģērbjas pats, jo “pienācis...

Lasīt tālāk


Pirms sākt

Svarīgākais, kas būtu jāzin par Montessori pedagoģiju:

Marija Montessori ievēroja, ka mazi bērni ir ļoti motivēti kļūt patstāvīgi un iemācīties lietas darīt pašiem. Bērni nepacietīgi vēlas izmantot iespēju trenēties un pilnveidot savas spējas, viņiem piemīt dabiska iekšēja vēlme kļūt patstāvīgiem. Bērni vēlas iemācīties pārvaldīt savu ķermeni un prātu, mācēt darīt praktiskas lietas, vēlas mācīties ciparus, burtus, saprast pasauli un viņi grib, lai viņiem palīdz iemācīties izdarīt pašiem....

Lasīt tālāk


Jūtīgie periodi (Sensitive Periods)

Marija Montessori ar apzīmējumu ''jūtīgais periods'' raksturoja laika posmu, kad bērns kļūst īpaši ieinteresēts iemācīties, apgūt kādu noteiktu dzīves sfēru. 


Šie jūtīgie periodi var būt saistīti ar: 

  • kustību, piemēram, mācīšanos staigāt;
  • valodas apgūšanu;
  • kārtību;
  • telpiskām attiecībām;
  • rakstīšanu;
  • skaitļiem;
  • lasīšanu;
  • u.c.

Šo periodu laikā, kas var ilgt menesi vai pat vairākus gadus, bērns ir tik ļoti fokusēts uz konkrētām aktivitātēm, ka var ignorēt visu citu. Viņa enerģijas...

Lasīt tālāk


Trīs pakāpju lekcija

Trīs pakāpju lekcija ir veids, kā mēs varam bērnu iepazīstināt praktiski ar jebkuru jaunu lietu. Bērnam šada iepazīstināšanas metode dod sajūtu, ka viņš zin! Tas ir ļoti svarīgi, lai bērns arī turpmāk vēlētos apgūt jaunas lietas un justos par sevi pārliecināts.

Pirmā pakāpe:

Mēs iepazīstinām, nosaucam jēdzienu, vārdu. Aicinām arī bērnu atkārtot nosaukumu. Ja tas ir kaut kas taustāms, tad aicinām pieskarties, pataustīt, varbūt paostīt, paklausīties u.t.t..

Šis koks ir bērzs.
Tas ir kubs.

...

Lasīt tālāk