Nepabeigtie mākslas darbi

Šoreiz nevēlos iedziļināties tajā, cik māksla ir vērtīga un laba. Mums tāpat visiem ir skaidrs, ka zīmēt un krāsot bērnam ir nozīmīgi - tiek trenēta roka, tiek uzlabotas koncentrēšanās spējas, domāšana… Parasti mums bērni nemaz nav jāskubina zīmēt, un, ja ir pieejams papīrs un zīmuļi,  tad viņi ļoti labprāt ķeras klāt. Galvenais ir ļaut izpausties, necensties ielikt bērna radošumu pašu izdomātos rāmjos, negaidīt konkrētu rezultātu un būt atvērtiem. Un vienmēr uzklausiet, ko bērns grib jums pastāstīt par savu darbu.

Edmunda (4 gadi) darbiņš. No malas izskatās vienkārši pēc ķeburiņiem, bet viņš var pastāstīt par KATRU no tiem, visur ir stāsts :)

Svarīgi, lai bērnam ir iekārtota vide mākslas aktivitātēm - brīvi pieejamas krāsas un zīmuļi, papīrs. Ja bērnam būs iekārtota vide, kur darboties, kur būs pārskatāmi un loģiski izvietoti visi nepieciešamie materiāli, tad viņš arī biežāk izjutīs vēlmi darboties. Atcerieties arī iepazīstināt bērnus ar materiālu lietošanu un parādīt dažādas tehnikas un iespējas.

Nezinu, kā jums, bet man skolā gan literatūrā domrakstos, gan arī mākslā visvairāk nepatika brīvā tēma… Man šķiet, ka daudz vieglāk ir sākt, ja ir kaut viens pieturas punkts, kaut vai viens vārds - tad domām ir vieglāk raisīties. Tāpēc šoreiz piedāvāju nepabeigtos māklsas darbus, kurus bērni var pabeigt vai nu pēc saviem ieskatiem, vai vadīties pēc ierosinošā teksta to augšpusē. 

Pie reizes zīmēšanas un gleznošanas sakarā vēl vēlos paslavēt grāmatu “The Dot”. Mums tās izlasīšana pilnīgi vienmēr beidzas ar bērnu skriešanu pie zīmuļiem un krāsām. Tajā stāsts ir par kādu meiteni, kas uzskata, ka neprot zīmēt. Skolotāja viņu iedrošina, sakot, lai pieliek zīmuli pie papīra un skatās, kur tas viņu aizvedīs. Meitene dusmīgi uzspiež treknu punktu. Pēc nedēļas meitene redz, ka viņas punkts ir ierāmēts un viņa nolemj, ka var uzzīmēt arī daudz labāku punktu par šo. Grāmatas turpinājumā  viņa to arī dara visdažādākajos veidos. Ļoti iedrošinoša grāmata.
Šim pašam autoram ir arī citas brīnišķīgas grāmatas, piemēram, "Sky Color". Ja mums ir beigusies zilā krāsa, vai varam krāsot debesis rozā? Iesakām!

Priecāšos, ja komentāros padalīsieties ar to, kā jūsu bērniem gāja ar šiem nepabeigtajiem mākslas darbiem! Būtu interesanti redzēt, cik dažādi tie var tikt pabeigti. 

Lai radoši!

 

Viktorija

P.S. Seko bloga jaunumiem EsPats! Facebook lapā un arī Instagram, kur ar dažādiem rakstiem, bildēm un idejām dalos vairākas reizes nedēļā.

Komentāri

Viktorija Ozola

Sakiet, lūdzu, vai grāmata “The Dot” ir izdota arī latviešu valodā? Vai bērniem to lasāt angliski vai, varbūt, tiešajā tulkojumā?
Paldies par lielisko izdrukājamo materiālu, nevaru vien sagaidīt, kad varēšu iedot bērniem!

Viktorija Ozola

Nē, The Dot ir tikai angļu valodā, bet teksta ir ļoti maz, tāpēc ir viegli lasīt arī “tiešajā tulkojumā”. Es parasti pirmajā reizē grāmatas angļu valodā izlasu angliski (ar izteiksmi, iespēju robežās arī rādu, ja konkrēto vārdu var parādīt), pēc tam latviski. Ja sāku ar latviešu valodu, tad redzu, ka viņi “pieslēdzas” lasījumam mazāk, īsti neklausās. Otrādāk gan darbojas labi.

Komentē