Iedvesma jautājumu formulējumiem, ko izmantot, lai sarunas izvērstos plašāk par “jā, labi, normāli”.
Lasīt tālāk
Pēc Lieldienām, kad daudzi ir satikušies ar saviem radiniekiem, aktualizējies jautājums par to, ko darīt un ko teikt radiniekiem, kas vēlas samīļot un sabučot bērnus, taču bērni nevēlas šādu kontaktu?
Lasīt tālāk
Pieņemot emocijas un atbalstot bērnu tajās, neiebraukt otrā grāvī...
Lasīt tālāk
Visu dienu bērnudārzā viss bija vairāk nekā lieliski, visur piedalījās, visu darīja, uzvedās labi, bet atnāk mamma - un viss! Bērns izklājas pa grīdu, kliedz, raud. Kas notiek?
Lasīt tālāk
Jā, protams, ka bērnam ir būtiski mācīties saģērbties pašam, taču ir svarīgi saprast arī to, ka grūtie brīži nav īstais laiks, lai pieprasītu patstāvīgu saģērbšanos vai mācītu ģērbšanās prasmes.
Lasīt tālāk
Vai tev ir kādreiz gadījies dzirdēt šos vārdus no sava bērna?
Lasīt tālāk
Iedrošinājums nebaidīties lietot plašu vārdu krājumu.
Lasīt tālāk
Kā palīdzēt bērnam atpazīt un nosaukt pašam savas emocijas? Bez maksas lejupielādējams emociju apļa fails.
Lasīt tālāk
Sajūta, ka kaut kas ir tikai mans, ir ļoti būtiska. Turklāt to, ka kaut kas pieder tikai vienam bērnam, ir būtiski respektēt visiem - gan brāļiem un māsām, kuri mācās saprast, ka ar kaut ko otrs var arī nepadalīties, gan vecākiem, kas respektē bērna teritoriju (kaut vai kastītes izmērā) un nejaucas tajā.
Lasīt tālāk
Tāpat kā bērns drīkst dusmoties, bērns arī drīkst raudāt, bēdāties un vispār just un izrādīt visas tās emocijas, kas pieaugušajiem dažādu iemeslu dēļ ir grūti izturamas. Protams, ka pieaugušajiem ir ērtāk un vieglāk, ja bērns visu laiku ir priecīgs, laimīgs un smaidīgs, bet bērni tomēr ir bērni, un, cik viegli spēj paust prieku, tikpat viegli arī pauž citas emocijas.
Lasīt tālāk
Mēs visi dusmojamies, un šīs dusmas kaut ko ziņo mums par mums pašiem. Ko darīt dusmu uzplaiksnījuma brīdī?
Lasīt tālāk