Sienas režģis Elmāram (3,5 gadi) patika vairāk nekā es gaidīju. Viņš pie tā pacietīgi pavadīja diezgan ilgu laiku un labprāt darbojās arī atkārtoti. Viņam patika tas, ka varēja strādāt pie sienas un ka pats varēja lipināt figūrām līmpastu.
Nepieciešamie materiāli: krāsainais papīrs vai kartons, līmlente (pirku būvmateriālu veikalā), līmpasta (šī ir pirkta Tiger, bet pieejama gandrīz visos kancelejas preču veikalos), šķēres, zīmuļi.
Mēs sadalījām uzdevumu divās daļās. Pirmajā dienā Elmārs man palīdzēja uzzīmēt un izgriezt figūras, bet otrajā dienā jau varēja darboties pie sienas. Figūru zīmēšanai izmantojām metāla ieliktņus, bet tikpat labi var izmantot jebkurus trafaretus vai uztaisīt kartona šablonus, kurus kopā ar bērnu var apvilkt uz krāsainā papīra.
Mazākiem bērniem režģa uzdevums var būt pavisam vienkāršs, piemēram, salikt figūras tikai pēc krāsām vai tikai pēc formas.
Lielākiem bērniem uzdevums var būt sarežģītāks, piemēram, salikt figūras gan pēc krāsas, gan formas.
Elmārs šoreiz bija ļoti aizrāvies un Edmundam (1,5 gads) neļāva īpaši iesaistītes. Tas Edmundam netraucēja ik pa laikam mēģināt kaut kur pielikt kādu figūru, ko Elmārs uzreiz rāva nost.
Tad, kad Elmārs gribēja šo uzdevumu veikt atkārtoti, tad samainīju krāsu un figūru secību. Sākumā viņš ierastā veidā ņēma no groziņa figūras un meklēja tām atbilstošu vietu, bet tad izdomāja darīt savādāk - pielipināt rūtiņā līmpastu un tad domāt, kāda figūra tajā iederas.
Režģa uzdevumi var būt ļoti, ļoti dažādi:
- ja šobrīd bērnam aktuāli cipari, tad krāsu vietā var likt ciparus, piemēram, rūtiņā jāielīmē 2 apļi vai 4 kvadrāti;
- ja bērns nesen sācis lasīt un vajadzētu veicināt lasīšanu ar izpratni, tad gan krāsu, gan formu nosaukumus var vienkārši uzrakstīt;
- ja bērns mācās svešvalodu, tad uzraksti var būt svešvalodā;
- ja aktuāla ir ģeometrija un trijstūru veidi, tad augšējā rindā var būt norādīti leņķi (taisnleņķa, šaurleņķa, platleņķa), bet kreisajā kolonnā trijstūra malu veidi (dažādmalu, vienādmalu, vienādsānu), un tad var meklēt arī, vai ir tādas rūtis, kurās nav iespējams neko ielikt vai varbūt ir tādas, kurās der vairāki trijstūri.
Variāciju ir daudz un uzdevumus var piemeklēt dažāda vecuma bērniem. Un, ja mājās visur ir tapetes, tad noteikti ir durvis, skapis vai grīda, kur šo uzdevumu var uztaisīt.
Manuprāt, šis ir jauks veids, kā parādīt bērnam, ko nozīmē atrast objekta atrašanās vietu, ņemot vērā divus šī objekta parametrus, vai otrādāk - sameklēt tādu lietu, kas atbilst diviem priekšnoteikumiem. Šī prasme noteikti noderēs!
Viktorija
P.S. Seko bloga jaunumiem EsPats! Facebook lapā un arī Instagram, kur ar dažādiem rakstiem, bildēm un idejām dalos vairākas reizes nedēļā.