Sarunas ar bērnu pēc skolas vai bērnudārza

“Nesaki man “mhm”!” teica man viens no lielajiem puišiem pirms pāris gadiem ceļā no bērnudārza uz mājām, kad kārtējos runas plūdus drusku tā kā laidu gar ausi un patiesībā biju iegrimusi savās domās. Taisnība vien ir, neteiksim bērniem “mhm”, bet patiesi ieklausīsimies un izrādīsim interesi. 

🌟Lietosim iedrošinošas frāzes:

🔸Jā, es redzu.
🔸Nopietni?
🔸Tiešām?
🔸Tas gan ir interesanti!

🌟Lietosim arī atvērtos jautājumus:

🔸Kā tu domā...?
🔸Kā būtu, ja mēs....?
🔸Kas tev šodien dārziņā likās interesanti? Un kura bija visgarlaicīgākā lieta, kas šodien jādara?
🔸Kura ir pati foršākā vieta skolā?
🔸Vai tu šodien kādam palīdzēji?
🔸Kas šodien pusdienās bija visgaršīgākais?
🔸Kurā gultiņā tu gribētu gulēt pusdienlaiku, ja pats drīkstētu izvēlēties? Kāpēc? Un kurā noteikti negribētu?
🔸Ja Tu varētu izmainīt tikai vienu vienīgu lietu skolā, kas tā būtu? Un, ja tev būtu 5000, kuru vienu lietu tu skolai gribētu uzdāvināt?
🔸Kas bija pats interesantākais, ko tu šodien uzzināji?
🔸Vai ir kaut kas tāds bērnudārzā/skolā, ko tu gribētu arī mājās?
🔸Vai tev šodien kāds pateica kaut ko, par ko tu vēl aizvien domā?
🔸Ar kuriem bērniem tu šodien spēlējies?

Dažkārt bērni nav gatavi runāt uzreiz pēc skolas vai bērnudārza, bet atveras vēlāk. Mums visbiežāk kopīgas sarunas, dienas gaitu pārrunāšana ir pie vakariņu galda.

Šādas sarunas palīdz izveidot ar bērnu īpašu saikni, palīdz bērniem iemācīties formulēt savas domas, izteikties un uzklausīt arī citus.

Viktorija

P.S. Seko bloga jaunumiem EsPats! Facebook lapā. Un tagad arī Instagram, kur ar dažādiem rakstiem, bildēm un idejām dalos vairākas reizes nedēļā.

Komentē