Tam, KĀ sakām kaut ko, ir milzīga nozīme

Tam, KĀ sakām kaut ko, ir milzīga nozīme

Vienu un to pašu teikumu bērnam mēs varam pateikt ļoti dažādi - maigā tonī, dusmīgi un aktīvi žestikulējot, sažmiegtiem zobiem vai rotaļīgi. Katru reizi tas iedos pilnīgi citu noskaņu komunikācijā.
Lasīt tālāk
Kā runāt, lai bērns mūs sadzirdētu?

Kā runāt, lai bērns mūs sadzirdētu?

Kas ir pirmais, kas nāk prātā, ja dzirdi: “Nelēkā pa gultu!”? Protams, acu priekšā redzam bērnu, kas lēkā pa gultu. Kā pateikt tā, lai bērns sadzird to, ko viņam cenšamies pateikt?
Dažkārt dzirdu vecākus sakām kaut ko, kas bērnam vispār nebūtu ienācis prātā, ja vecāks to nebūtu pateicis. Piemēram- “Dakteris tev neko sāpīgu nedarīs!” Pirms tam bērnam pat domas nebija, ka dakteris darīs sāpīgi. Tagad viņam IR šī doma. 

Lasīt tālāk
Bērns kož!

Bērns kož!

Košana, sišana, kniebšana un grūšana parasti ir tikai fāze, kas pāries, taču, mēs varam paskatīties, vai nav kādi faktori, kas to stimulē. Kuri tie ir? 

Lasīt tālāk
Divgadnieks

Divgadnieks

Divgadnieki ir viena no visnesaprastākajām cilvēku grupām. Vecāki meklē taktikas, kā tikt galā, sodīt vai nesodīt, kā iemācīt pareizi uzvesties... Bet patiesībā ar viņiem viss ir kārtībā un nav jāmeklē nekādi superrisinājumi “it kā” problēmām. 
Lasīt tālāk
Absorbējošais prāts un valoda

Absorbējošais prāts un valoda

Absorbējošais prāts ir unikāla bērna spēja, kas saglabājas līdz 6 gadu vecumam. Spēja, ar kuras palīdzību bērns mācās it visu, vienkārši esot savā vidē. Viņš uzsūc kā sūklītis visu, kas ir un kā notiek viņa apkārtnē.
Kāda tam nozīme valodas attīstībā?
Lasīt tālāk
Sarunas ar bērnu pēc skolas vai bērnudārza

Sarunas ar bērnu pēc skolas vai bērnudārza

Kā pārrunāt ar bērnu dienas gaitas, lai mēs no viņiem dzirdētu ko vairāk par "normāli" un "labi"? Iedrošinošo frāžu un atvērto jautājumu piemēri.
Lasīt tālāk