Darbarīki

Mūsu puišiem šad un tad uznāk vēlme pastrādāt ar kartīšu materiāliem. Elmārs (4,5 g.) ņem visu pēc kārtas, bet Edmundam (2,5 g.) ir tikai divi iecienīti komplektiņi: dabas elementi un šis - ar darbarīku attēliem. Īpaši liels prieks, ja drīkst piešķirot klāt īstos instrumentus.

Šo komplektiņu zīmēju kā mājasdarbu, kad mācījos Montessori praktiskās pedagoģijas kursos.

Šīs kartītes pieejamas arī veikala sadaļā

Kartītes paredzētas vārdu krājuma paplašināšanai. Rāmīša krāsa ir dzeltena, jo attēlotie priekšmeti ir attiecināmi uz cilvēka dzīvi.

Kā strādāt?

Bērnam rāda pa vienai kartītei un bērns nosauc attēloto darbarīku. Pareizi nosauktos liek vienā pusē, nezināmos un nepareizos liek citur. Bērnu nelabo, neaizrāda.

Nezināmos vārdiņus bērnam pakāpeniski māca ar trīs pakāpju lekcijas palīdzību.

Pirmā pakāpe. Ņem trīs kartītes maksimāli ar 2 jaunajiem vārdiem. Katru attēloto priekšmetu nosauc. Ļoti labi, ja ir iespēja ne tikai redzēt attēlā, bet arī pataustīt, turēt rokās īstu priekšmetu.

Tās ir plakanknaibles.
Tā ir roratslēga.
Tas ir lauznis.

Otrā pakāpe. Svarīgi iekļaut nosaukumu un uzkavēties šajā pakāpē pietiekami ilgi, pie nākamās pakāpes nav obligāti jātiek tai pat dienā. Jābūt drošam, ka bērns tiešām zina jauno jēdzienu. Tas ir svarīgi bērna pašapziņas veidošanai!

Vai vari man parādīt plakanknaibles?
Iedod man, lūdzu, kartīti ar roratslēgu.
Noliec kartīti ar lauzni uz galda.

Trešā pakāpe.

Kā sauc šo darbarīku?
Vai tu atceries, kas tas bija?
Kas tas ir?

Beigās vienmēr parādām vispārinošo kartīti (to, uz kuras visi darbarīki kopā) un pasakam bērnam, ka tie visi ir darbarīki. Vispārinošo kartīti novieto augšpusē.

 

Viktorija

P.S. Seko bloga jaunumiem EsPats! Facebook lapā un arī Instagram, kur ar dažādiem rakstiem, bildēm un idejām dalos vairākas reizes nedēļā.

Komentāri

Viktorija Ozola

Vai ir kaut kur rakstīts, kādi ir pareizie nosaukumi šiem darbarīkiem?

Viktorija Ozola

Zāģis, skrūvgriezis, āmurs, īlens, kalts (ar oranžo galu), roratslēga (ar sarkano rokturi), lauznis, ēvele, plakanknaibles.

Komentē