Varbūt būsiet ievērojuši, ka daudzos video un attēlos mūsu bērni darbojas uz paklājiņiem. Tas ir kaut kas ļoti elementārs, bet daudzi to nenovērtē. Pastāstīšu, kas labs tajā, ka bērns, darbojoties ar kādu materiālu, izmanto paklājiņu.
Pirmkārt, tā ir izrullēšana un atrullēšana, rāpojot līdzi un iesaistot visu ķermeni - tiek trenētas arī plaukstas locītavas un pirksti, kas ir ļoti svarīgi, lai sagatavotu roku arī rakstīšanai. Par to 2-3-4 gadu vecumā reti kurš domā, bet par to taisni ir jāsāk domāt tieši tagad, jo, ja roka nebūs gana attīstīta, tad bērnam būs grūti rakstīt. Un, ja ir grūti rakstīt, tad tas nepatiks - mums visiem nepatīk darīt lietas, kas padodas ar grūtībām.
Otrkārt, tas ir darbiņš, kuram ātri var redzēt rezultātu - izrullēt, sarullēt. Bērniem tas ļoti paceļ pašapziņu. Turklāt, paklājs ir gana liels - sajūta, ka paveikts kaut kas pamatīgs.
Treškārt, tas dod ļoti skaidru priekšstatu par sava darba robežām un palīdz koncentrēties. Te - uz paklāja - ir mans darbiņš, es te strādāju. Kad pabeidzu, tad man ir jānoliek vietā savs darbs, lai varu sarullēt paklāju.
Šajā video ir sedziņas - graudu spēlēm robežas veidojam plašākas.
Ceturtkārt, paklājs palīdz arī citiem bērniem respektēt konkrētā bērna darba robežas.
Šajā video darbs ar zilajiem konstruktīvajiem trijstūriem.
Pārbaudīts un strādā gan mazākiem, gan lielākiem bērniem.
Iesaku nopirkt arī mazās bambusa galda sedziņas - tās bērniem arī patīk rullēt. Būs perfekts darbs sīkās motorikas attīstīšanai.
Viktorija
P.S. Seko bloga jaunumiem EsPats! Facebook lapā un arī Instagram, kur ar dažādiem rakstiem, bildēm un idejām dalos vairākas reizes nedēļā.