Cieņpilna audzināšana / praktiski darbi

Vai bērnam ir svarīgs darbības rezultāts?

Vai bērnam ir svarīgs darbības rezultāts?

Esat redzējuši mazu bērnu, kurš ļoti cītīgi rāpjas dīvānā, bet tiklīdz ir ierāpies, nevis izbauda pasēdēšanu, bet nokāpj un sāk visu no jauna? Vai bērnu, kas centīgi palīdz salasīt ābolus grozā, bet tiklīdz tas ir izdarīts, ņem un izgāž visu groza saturu ārā? Rezultāts, ko bērns grib sasniegt (vai negrib), veicot kādu darbību, ir atkarīgs no bērna vecuma un brieduma. Izšķir četras darbošanās pakāpes. 
Lasīt tālāk
Vai mazuļi jāved uz attīstošajām nodarbībām?

Vai mazuļi jāved uz attīstošajām nodarbībām?

Bērni līdz 3 gadu vecumam ir ļoti vērsti uz SAVU attīstību. Viņiem neinteresē socializēšanās, viņi nelabprāt dalās ar savām mantām, viņiem ir vienaldzīgas sabiedrībā pieņemtās uzvedības normas. Un arī spēles ar citiem bērniem šajā vecumā biežāk izpaužas kā spēleties blakus, nevis spēlēties kopā. Vai tiešām viņiem vajadzīgas attīstošas nodarbības?
Lasīt tālāk
Bērni var palīdzēt viens otram un arī mums

Bērni var palīdzēt viens otram un arī mums

Zinājāt, ka bērni viens otram prot izskaidrot daudz saprotamāk, jo, lai arī viņi bieži nelieto īsto terminoloģiju, viņi prot paskaidrot tādiem vārdiem, lai otrs bērns saprastu? Tas ir tāpēc, ka viņi pēc attīstības līmeņa viens otram ir daudz tuvāki, nekā pieaugušie bērniem.
Lasīt tālāk