Cieņpilna audzināšana / disciplinēšana

"Izdarīji darbiņu? Tev uzlīmīte par to!"

"Izdarīji darbiņu? Tev uzlīmīte par to!"

Kāpēc ilgtermiņā šāda sistēma nedarbojas?

Lasīt tālāk
"Audzinātājas saka, ka mans bērns slikti uzvedas."

"Audzinātājas saka, ka mans bērns slikti uzvedas."

No tā, ka pedagogi šādi pasaka vecākiem, labums ir tikai tādā gadījumā, ja tas ir vērsts uz sadarbību un vēlmi uzzināt, kas šo uzvedību īsti izraisa.
Lasīt tālāk
Vissliktākais laiks bērna disciplinēšanai

Vissliktākais laiks bērna disciplinēšanai

Vissliktākais laiks, kad bērnam aizrādīt par uzvedību ir uzreiz pēc tam, kad ir pārkāptas kādas uzvedības normas. Kāpēc? 
Lasīt tālāk
Bet izauga taču normāls!

Bet izauga taču normāls!

Šis ir viens no komentāriem, kas mani kaitina visvairāk (uzreiz aiz “jūs kaut kā pārāk emocionāli to uztverat” vai “PMS?”).
Lasīt tālāk
Brīdim, kad gribas draudēt bērnam un disciplinēt ar "ja - tad"

Brīdim, kad gribas draudēt bērnam un disciplinēt ar "ja - tad"

Praktiski vienmēr, gandrīz 100% gadījumu, bērnu uzvedība ir bērniem atbilstoša! Atbilstoša vecumam, noguruma pakāpei, tas, ko bērns dara pārsvarā ir tikai normāli. Ne mēs esam slikti vecāki, ne mūsu bērns ir briesmīgs.
Lasīt tālāk
Pēriens

Pēriens

Pēriens ir daudzu cilvēku viena no automātiskajām reakcijām uz bērna nepaklausību. Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka dažās situācijās bērnu fiziski sodīt ir pieļaujami un normāli. Ko tas nodara bērnam? 
Lasīt tālāk
Tam, KĀ sakām kaut ko, ir milzīga nozīme

Tam, KĀ sakām kaut ko, ir milzīga nozīme

Vienu un to pašu teikumu bērnam mēs varam pateikt ļoti dažādi - maigā tonī, dusmīgi un aktīvi žestikulējot, sažmiegtiem zobiem vai rotaļīgi. Katru reizi tas iedos pilnīgi citu noskaņu komunikācijā.
Lasīt tālāk