Cieņpilna audzināšana / runāt

Kā ar bērnu runāt par viņa mākslas darbiem?

Kā ar bērnu runāt par viņa mākslas darbiem?

Nevajag mētāties ar dežūrfrāzēm ”jā, malacis,” un “ļoti skaisti”. 

Idejas, ko tā vietā labāk teikt. 

Lasīt tālāk
Emocijas plūst pāri malām

Emocijas plūst pāri malām

Šādos brīžos, kad nekas nav labi, svarīgi atcerēties, ka tas ir stāsts par kaut ko citu. Tas nav stāsts par putru, tas nav stāsts par segu, par kleitu vai mantu. Tas ir stāsts par to, ka bērnam ir sakrājušās dažādas emocijas, dažādi pārdzīvojumi un šis ir tas brīdis un veids, kā no šī uzkrātā stresa bērns atbrīvojas
Lasīt tālāk

Ja es Tev saku: "Nedomā par ziloni!" vai Tu kaut uz mirkli iedomājies tieši par ziloni?

Bērnu smadzenes vēl tikai attīstās, tāpēc teikumi ar “ne” (nelec, neskrien, nebļauj) ir kā daudzpakāpju process: sākumā sadzird to darbību, kuru nevajag darīt (ne-LEC), tad tikai sāk analizēt, ko no viņa vispār gribēja un tad vēl jāizlemj pašam, ko tieši tā vietā darīt. Tas ir ļoti sarežģīti.
Lasīt tālāk
Pamēģini komunicēt šādi!

Pamēģini komunicēt šādi!

Pamēģiniet komunicēt šādi. Esmu redzējusi, kā tas maina to, kādā gultnē saruna aiziet un kādos toņos tas notiek.
Lasīt tālāk
Mīti un patiesība par bilingvismu

Mīti un patiesība par bilingvismu

Vai bilingvāli bērni sāk runāt vēlāk? Vai sākumā kārtīgi jāapgūst viena valoda un tad var mācīt nākamo? Vai divas un vairāk valodas var atstāt negatīvu iespaidu uz bērna kognitīvajām spējām? Vai ir vecums X, pēc kura sasniegšanas jau ir par vēlu mācīt valodu?
Lasīt tālāk
Mācīties nepārtraukt vienam otru

Mācīties nepārtraukt vienam otru

Praktisks padoms, ko izmantojam, lai mācītu bērniem vienam otru nepārtraukt.
Lasīt tālāk