Cieņpilna audzināšana / skola

Interešu izglītība – vai vajag un cik daudz ir par daudz?

Interešu izglītība – vai vajag un cik daudz ir par daudz?

Cik daudz ir par daudz? Kur ir balanss, lai bērnam nav viss brīvais laiks aizpildīts ar ekrāniem, bet tai pat laikā nav pārslogots ar ārpusmājas aktivitātēm?
Lasīt tālāk
Vai bērnam ir laiks sakoncentrēties?

Vai bērnam ir laiks sakoncentrēties?

Bet vai bērnam vispār ir pietiekams laiks, lai paspētu iedziļināties, koncentrēties, laiks savai domai un idejai?
Lasīt tālāk
Vasara drīkst būt arī laiska

Vasara drīkst būt arī laiska

Katrs bērna mirklis nav jāaizpilda ar attīstošām spēlēm vai izglītojošām grāmatām. Nav obligāti jādodas uz nometni. Vasara drīkst būt arī lēna un vienkārša.
Lasīt tālāk
Bērns - liecinieks emocionālai vai fiziskai vardarbībai

Bērns - liecinieks emocionālai vai fiziskai vardarbībai

Ja bērns necieš no fiziskas vardarbības, taču ik dienas to redz sev tuvumā, ir vardarbības liecinieks mājās, bērnudārzā vai skolā, tad arī šis bērns patiesībā cieš no vardarbības.
Lasīt tālāk
"Audzinātājas saka, ka mans bērns slikti uzvedas."

"Audzinātājas saka, ka mans bērns slikti uzvedas."

No tā, ka pedagogi šādi pasaka vecākiem, labums ir tikai tādā gadījumā, ja tas ir vērsts uz sadarbību un vēlmi uzzināt, kas šo uzvedību īsti izraisa.
Lasīt tālāk
Kurā vecumā bērniem sāk veidoties izpratne par naudu?

Kurā vecumā bērniem sāk veidoties izpratne par naudu?

Kurā vecumā nauda vairs nav tikai spīdīga monētiņa vai skaists papīrītis? 

 

Lasīt tālāk
Apdāvinātie bērni

Apdāvinātie bērni

Lielākoties, tieši apdāvinātie bērni tiek pamesti novārtā, jo viņi ir apķērīgi, paši tiek galā, neprasa lielu uzmanību. Bīstamība ir tajā, ka šie bērni var zaudēt motivāciju mācīties, kā arī var tikt apsmieti par savām zināšanām
Lasīt tālāk
Kāpēc ierasties laicīgi bērnudārzā vai skolā ir tik svarīgi?

Kāpēc ierasties laicīgi bērnudārzā vai skolā ir tik svarīgi?

Izglītības iestāde nav stāsts tikai par mācībām. Tā ir arī socializēšanās, tā ir pašapziņas, piederības sajūtas veidošana. Ierasties laicīgi - lai bērnam ietu labāk gan mācībās, gan sociālajās prasmēs.
Lasīt tālāk
Jaukto vecuma grupu plusi izglītības iestādēs

Jaukto vecuma grupu plusi izglītības iestādēs

Iedomājieties, ja pieaugušie darbā drīkstētu kontaktēties tikai ar sava vecuma cilvēkiem, kas dzimuši tai pat gadā, piemēram, katram vecumam savs stāvs. Diezgan absurdi, vai ne? Mēs ļoti daudz gūstam viens no otra - no mūsu atšķirībām, no dažādās pieredzes.
Lasīt tālāk
Atrodi sevī spēkus ļaut bērnam kļūdīties

Atrodi sevī spēkus ļaut bērnam kļūdīties

Kļūdām ir milzīga nozīme un, ja bērns spēj izpildīt kādu darbu neaizdomājoties un pilnīgi bez kļūdām, tad viņš no tā ir izaudzis un tas pilnīgi neko nedod viņa attīstībai. Man patīk salīdzinājums ar bruģa licējiem - kamēr cilvēks nav iestrādājies, domā, kur un kā labāk likt, tikmēr viņa smadzenes ļoti tiek nodarbinātas, taču tiklīdz darbs kļūst automātisks, tas jau vairs ir tikai fizisks darbs, bez prāta attīstīšanas.

Lasīt tālāk
Nav jābūt perfektiem

Nav jābūt perfektiem

Mums nav visu laiku jārada perfektas aktivitātes, perfektā vidē, strādājot tikpat daudz kā parasti un vēl pa vidu uzkopjot māju un gatavojot ēdienu. Bērniem kā parasti ir vajadzīgs mūsu atbalsts un mīlestība, un pēc iespējas mierīgāki vecāki.
Lasīt tālāk