Cieņpilna audzināšana / emocijas

"Galvenais, lai bērniņš neraud!"

"Galvenais, lai bērniņš neraud!"

"Viss kārtībā! Nekas nenotika! Te nav, par ko raudāt!"
Lasīt tālāk
"Es visu daru kā pēc grāmatas, bet viņš tāpat raud."

"Es visu daru kā pēc grāmatas, bet viņš tāpat raud."

Ja ļoti gribas, lai pēc “pareizo” soļu veikšanas un konkrētu frāžu pateikšanas bērns apklust, tad tomēr motivācija nav īstā.
Lasīt tālāk
Vai tad, ja bērnam pazūd/salūzt kāda viņam ļoti svarīga lieta, tā ir jāaizstāj ar identisku lietu?

Vai tad, ja bērnam pazūd/salūzt kāda viņam ļoti svarīga lieta, tā ir jāaizstāj ar identisku lietu?

Mēdz pienākt brīdis, kad mīļmantiņa pazūd, kleita paliek par mazu, bet mīļākā krūze saplīst. Vai skriet pēc jaunas?
Lasīt tālāk
Mamma reaģēšanas stāvoklī

Mamma reaģēšanas stāvoklī

Pirmā palīdzība sev, ja jūtam, ka esam iesprūdušas reaģēšanas stāvoklī - neatslābstam, dzirdam katru mazuļa pīkstienu, citreiz reaģējam uz bērna darbībām pirms vēl kaut kas ir noticis - vienkārši ZINĀM, ka būs tā vai tā. Varbūt nervu sistēma jau ir tā pārslogota, ka esam atslēgušas savas emocijas, lai tikai nejustu to milzu nogurumu?
Lasīt tālāk
Emocijas plūst pāri malām

Emocijas plūst pāri malām

Šādos brīžos, kad nekas nav labi, svarīgi atcerēties, ka tas ir stāsts par kaut ko citu. Tas nav stāsts par putru, tas nav stāsts par segu, par kleitu vai mantu. Tas ir stāsts par to, ka bērnam ir sakrājušās dažādas emocijas, dažādi pārdzīvojumi un šis ir tas brīdis un veids, kā no šī uzkrātā stresa bērns atbrīvojas
Lasīt tālāk
Vissliktākais laiks bērna disciplinēšanai

Vissliktākais laiks bērna disciplinēšanai

Vissliktākais laiks, kad bērnam aizrādīt par uzvedību ir uzreiz pēc tam, kad ir pārkāptas kādas uzvedības normas. Kāpēc? 
Lasīt tālāk
Visneefektīvākā lieto, ko darīt, kad bērnu pārņēmušas spēcīgas emocijas, ir lasīt viņam lekciju

Visneefektīvākā lieto, ko darīt, kad bērnu pārņēmušas spēcīgas emocijas, ir lasīt viņam lekciju

Ar loģiku un runāšanu šādā brīdī neko nepanāksiet. Bērna smadzenes vēl attīstās un brīdī, kad bērns ir dusmīgs, vīlies, sāpināts, tad smadzeņu daļa, kas atbild par loģiku, nefunkcionē pilnā apjomā.
Lasīt tālāk
Neapkauno bērnu, lasot viņam morāli citu cilvēku klātbūtnē

Neapkauno bērnu, lasot viņam morāli citu cilvēku klātbūtnē

Publiski nevajag rāties un lasīt morāli bērnam - tā ir necieņa pret bērnu un arī apkaunojoši viņam.
Lasīt tālāk
Patiesa drošība paust savas īstās izjūtas

Patiesa drošība paust savas īstās izjūtas

Mums šķiet pašsaprotami - nu, kā mēs taču skatāmies, lai bērns ir drošībā, lai nekas nenotiek. Taču drošībai ir arī citi aspekti.
Lasīt tālāk
Vai tu saki "nē" bērna emocijām?

Vai tu saki "nē" bērna emocijām?

Bērnu pārdzīvojumi ir īsti un nopietni, pat, ja mums tie šķiet tīrie sīkumi.
Lasīt tālāk
Kā runāt ar bērnu par nāvi?

Kā runāt ar bērnu par nāvi?

Lai arī man likās, ka nāve mūsu bērniem līdz šim ir bijis diezgan svešs jēdziens, kad nācās par to runāt, sapratu, cik ļoti viņi tomēr jau ir pazīstami ar pašu konceptu - tik daudzās grāmatās, animācijas filmās, spēlēs ar to tomēr saskaras vai, vienkārši uz ielas redzot, beigtu mārīti, mušu vai putnu. Tā ir daļa arī no bērnu dzīves, pat ja mums šķiet, ka viņi par nāvi neko nezina.
Lasīt tālāk
Bērns - "perfekcionists"?

Bērns - "perfekcionists"?

Bērns pārdzīvo par katru kļūdu - ko darīt vecākiem šajos mirkļos?
Lasīt tālāk
29 rezultāti