Pēc Lieldienām, kad daudzi ir satikušies ar saviem radiniekiem, aktualizējies jautājums par to, ko darīt un ko teikt radiniekiem, kas vēlas samīļot un sabučot bērnus, taču bērni nevēlas šādu kontaktu?
Lasīt tālāk
Sajūta, ka kaut kas ir tikai mans, ir ļoti būtiska. Turklāt to, ka kaut kas pieder tikai vienam bērnam, ir būtiski respektēt visiem - gan brāļiem un māsām, kuri mācās saprast, ka ar kaut ko otrs var arī nepadalīties, gan vecākiem, kas respektē bērna teritoriju (kaut vai kastītes izmērā) un nejaucas tajā.
Lasīt tālāk
Ja bērns grib spiest lifta pogu un nav nekādu apstākļu, kāpēc lai viņš to nevarētu izdarīt - tad nav speciāli jāmāca, ka “nē, šoreiz nedrīkst”. Bet kad tad mācīt?
Lasīt tālāk
Ko praksē nozīmē maģiskais vārdu savienojums "nospraust robežas"?
Lasīt tālāk
Kā Montesori iestādēs panāk to, ka bērni ir disciplinēti un ar interesi nodevušies dažādiem darbiņiem?
Lasīt tālāk
Vai tu mani mīli? Vai man ir pietiekami pārliecināts par sevi līderis? Vai tas ir labākais veids, kā tikt pie uzmanības? Vai tu redzi, ka esmu ļoti piekusis?
Lasīt tālāk
Mūsu pašu pārliecība par sevi ļoti ietekmē to, kā bērni rīkojas, kādā veidā un cik bieži pārbauda robežas, to, cik droši viņi jūtas.
Lasīt tālāk
Daudzi runā, cik nozīmīgi ir spēlēties kopā ar bērnu, bet ko darīt, ja negribas? Ja tas rada pretestību? Ja gribas atpūsties, padarīt kaut ko no “pieaugušo lauciņa”, nevis spēlēties? Atteikt un dzīvot ar vainas sajūtu? Piekrist un būt neapmierinātam, krāt dusmas un kādā brīdī tās izgāzt pār bērnu?
Lasīt tālāk
Pirms mēs ķeramies pie bērna disciplinēšanas, mums ir jāatcerās par tīri fizioloģiskajiem priekšnoteikumiem - par smadzeņu attīstību. Mēs no divgadnieka disciplīnas jautājumos nevaram prasīt tieši to pašu, ko no piecgadnieka - kur nu no vēl mazāka bērniņa.
Lasīt tālāk
Divgadnieki ir viena no visnesaprastākajām cilvēku grupām. Vecāki meklē taktikas, kā tikt galā, sodīt vai nesodīt, kā iemācīt pareizi uzvesties... Bet patiesībā ar viņiem viss ir kārtībā un nav jāmeklē nekādi superrisinājumi “it kā” problēmām.
Lasīt tālāk