Cieņpilna audzināšana / smadzenes

Rokas ir intelekta darbarīks

Rokas ir intelekta darbarīks

Bērns ar roku kaut ko satver, satausa, pieskaras kaut kam, roka ziņo smadzenēm par saņemto informāciju (auksts, ciets, smags, mazs, slidens u.t.t.), smadzenes, balstoties uz šo jauniegūto informāciju, virza roku. Roka virzoties atkal iegūst jaunu informāciju un atkal ziņo smadzenēm. 
Lasīt tālāk
Ķermeniskās sajūtas nemelo

Ķermeniskās sajūtas nemelo

Kāpēc dažkārt sajūtam nelabu dūšu, galvassāpes vai nepatiku, iedomājoties vien par kādu vietu, bet, domājot par citu, pārņem prieks, neskatoties uz to, ka racionāla izskaidrojuma tam tomēr īsti nav? Ko smadzenes atceras, kad pašiem šķiet, ka šādu atmiņu īsti pat nav?

Lasīt tālāk
Pēriens

Pēriens

Pēriens ir daudzu cilvēku viena no automātiskajām reakcijām uz bērna nepaklausību. Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka dažās situācijās bērnu fiziski sodīt ir pieļaujami un normāli. Ko tas nodara bērnam? 
Lasīt tālāk
Bērns nav maza izmēra pieaugušais

Bērns nav maza izmēra pieaugušais

Lai arī, cik apķērīgi mums liekas mūsu bērni, viņi nav un nevar būt vienā attīstības līmenī ar pieaugušajiem! Bērni paši un viņu smadzenes ir kā nepabeigta konstrukcija, viņi vēl attīstās.
Lasīt tālāk
Atrodi sevī spēkus ļaut bērnam kļūdīties

Atrodi sevī spēkus ļaut bērnam kļūdīties

Kļūdām ir milzīga nozīme un, ja bērns spēj izpildīt kādu darbu neaizdomājoties un pilnīgi bez kļūdām, tad viņš no tā ir izaudzis un tas pilnīgi neko nedod viņa attīstībai. Man patīk salīdzinājums ar bruģa licējiem - kamēr cilvēks nav iestrādājies, domā, kur un kā labāk likt, tikmēr viņa smadzenes ļoti tiek nodarbinātas, taču tiklīdz darbs kļūst automātisks, tas jau vairs ir tikai fizisks darbs, bez prāta attīstīšanas.

Lasīt tālāk